Sorok Között Könyves Blog Body Wrapper

Online marketing & pszichológia: Hol és hogy lehet fejlődni?

Az utóbbi években egyre több olyan könyv jelenik meg, ami az online marketinggel, és annak a pszichológiájával foglalkozik. De mit is jelent mindez pontosan?

Talán különös így belegondolni, de alapvető marketing fogásokat akár Te is használsz, mint amikor egy közösségi média posztodat kérdéssel zárod, amivel arra bíztatod a követőid, hogy akár lájkoljanak, akár beszélgetést kezdeményezzenek veled.

A legtöbb marketing fogás amit használunk alapvetően ösztönös, leginkább az épül be, amit másoktól látunk. Ezek tudat alatt rögzülnek, és úgy használjuk. Érdemes viszont tudatosan fejlődni és tanulni, ehhez pedig ma már egy csomó olyan szakkönyv létezik, amikből elsajátítható a tudás, ami jól jöhet, ha akár a közösségi médiában, akár az életben szeretnénk vagy előre jutni, vagy csak megérteni a minket körülvevő világot és az üzeneteket, amiket a cégek közvetítenek felénk.

Az egyik ígéretes friss megjelenés marketing és pszichológia terén Dajka Gábor könyve, amit szeretettel ajánlok nektek is. Íme a borító és a fülszöveg, amiből kiderül, hogy mit is találhattok pontosan a könyvben.

Dajka Gábor – Online Marketing és Pszichológia

A könyvben elsősorban nem a reklámeszközök használatát mutatom be, hanem bevezetlek a reklámpszichológiába, fogyasztáslélektanba, egy csipet önismerettel párosítva.

Hatékonyan reklámozni csak az tud, aki ismeri önmagát. Aki pedig ismeri önmagát, könnyebben megértheti a fogyasztóinak a motivációját, személyiségét, gondolkodási stílusát. Építsd a lélektanra a marketinged!

Dajka Gábor az Én Megmondtam című üzleti könyve után, ezúttal a marketing alapjairól írt egy könyvet, ami kifejezetten azoknak a mikrovállalkozóknak szól, akik Magyarországon szeretnének érvényesülni. Szerinte a legtöbb hazai vállalkozó a külföldi milliárdos cégek tapasztalatait akarja használni, ám az eltérő kultúra, anyagi lehetőségek és az ország mérete miatt, ez korántsem a legideálisabb stratégia – erre kínál valós megoldásokat a könyvében.

Azt vallja, hogy egy jó marketinges minimum egy önjelölt szociológus, amatőr pszichológus, és hobbi hadvezér egy személyben. Gábor ezt a három területet ötvözi a harmadik könyvében.

Az Online Marketing és Pszichológia című kiadás azoknak az érett és nyitott gondolkodású vállalkozóknak és marketingeseiknek készült, akiknek nincs idejük éveken át fogyasztáslélektant, reklámpszichológiát és szociológiát tanulni az egyetemen, de azokkal az alapokkal szeretnének tisztában lenni, ami ma már az értékesítéshez elengedhetetlen ebben a felgyorsult, figyelemhiányos fogyasztói társadalomban. Ez a könyv egészen az alapoktól építkezik, így bárki számára könnyen és gyorsan elsajátítható a reklámozás művészete.

Az olvasót példákon keresztül vezetem be az online kampányépítés világába, megtanítom marketing-stratégiában gondolkodni. A kreatív mintákat bárki könnyen lemásolhatja, és kedve szerint átalakíthatja. A könyv rengeteg szövegírási sablont mutat be, és magyarázza el azoknak a használatát. Ötleteket is nyújt azoknak, akik nem tudják, hogy miről és hogyan írjanak. A kiadvány forgatóit végigvezetem a Buyer Persona meghatározásán is, amely a pszichológiára épül, és átadok pár célcsoport meghatározó mintát is. És végül: a Webáruház Csekklista fejezet segít elkerülni a rutinos vállalkozók által is gyakran elkövetett hibákat.

A marketing a mai fogyasztói társadalom népszerű hivatása. Idehaza is sok tucat új könyv jelenik meg a témában, amikben általában a hangsúly magán a szerzőn és a cége hihetetlen eredményein van. Az Online Marketing és Pszichológia című kiadás célja a fentieknél jóval több, megpróbálja az olvasót bevezetni a reklámpszichológia és fogyasztáslélektan, tipológia, típustanok alapjaiba. A marketing megértéséhez, és egy sikeres kampány kivitelezéséhez sok szakág és szakma együttműködésére van szükség. A marketing integrálja egy sor tudományterület gondolkodásmódját. A középpontban a reklámpszichológia áll, ami többek között a fogyasztáslélektanra, szociológiára, gazdaságpszichológiára, személyiség-lélektanra épül. Ezen kívül a marketinggel összekapcsolódik a közgazdaságtan, etika, esztétika, neurológia, informatika, szemiotika, hálózat-, piac- és médiakutatás.

Az olvasmány egyszerre szól azon online vállalkozók számára, akik rájöttek arra, hogy nem lehet gyorsan, könnyen, egyszerűen meggazdagodni az interneten, de még nem tudják, hogy mely területen kéne fejlődniük, és szól azoknak a marketingeseknek, akik nap mint nap ugyanazokat a sablonos tartalmakat készítik el, hasonlóan az összes többi marketinges céghez.

Tartalomjegyzék:

Bevezető
Ismerd meg önmagad
Mi a marketing?
Pszichológia és reklámpszichológia
Tipológiák, típustanok
Érzelmek és tulajdonságok
Buyer Persona
Reklám
Online reklámcsatornák
Brandépítés
Induló kampánysablon


Discover more from Sorok Között Könyves Blog

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading